ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Διαδικτυακή Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - «EUropa.S T.E.EN.S»


  Το Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021 και την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021, τo Ινστιτούτο Έρευνας & Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων σε συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης διοργάνωσε Διαδικτυακή Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις Σχολικές Μονάδες των Δήμων που εντάσσονται στην Περιφέρεια Κρήτης

     Η δράση αφορούσε στην υλοποίηση Προσομοίωσης της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και έλαβε χώρα διαδικτυακά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Συμμετέχοντες ήταν 40 μαθητές, από Σχολικές Μονάδες της Περιφέρειας Κρήτης, της Α' και Β' Λυκείου

   Η εν λόγω εξωσχολική δραστηριότητα αφορούσε στο διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων, οι οποίοι διαβουλεύτηκαν ως Ευρωβουλευτές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και την αποτελεσματικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με θέμα «Για μια Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας: προστασία της υγείας των Ευρωπαίων πολιτών και συλλογική αντιμετώπιση των διασυνοριακών υγειονομικών κρίσεων». Σκοπός των συζητήσεων ήταν να αποτυπωθούν οι προτάσεις των νέων στη θεματική οι οποίες αργότερα θα αξιοποιηθούν από το Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης για την προώθηση της φωνής των νέων στην τοπική κοινωνία και τους φορείς χάραξης πολιτικής της Περιφέρειας αλλά και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

   Από το σχολείο μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν 4 μαθητές και συγκεκριμένα, η Αντωνία Ποταμιανάκη και ο Χάρης Μακράκης από τη Β'΄ Λυκείου, η Κάλλη Χατζηπαρασκευαίδη και ο Μάνος Τζαγκαράκης από την Α' Λυκείου. Οι συγκεκριμένοι μαθητές ανταποκρίθηκαν άριστα στο ρόλο του Ευρωβουλευτή που ανέλαβαν, εξοικειώθηκαν με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, τις ευρωπαϊκές πολιτικές και την επιχειρηματολογία, αναδεικνύοντας τις δικές τους ιδέες και δεξιότητες κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου


20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ


Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου "Σχολεία- Πρέσβεις του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου'' και στο πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας ''Εγώ κι Εσύ Μαζί: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα'' ανέλαβαν την Πρωτοβουλία να συγκεντρώσουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία προσέφεραν στο ''Χαμόγελο του Παιδιού''

Οι μαθητές πήραν αυτή την πρωτοβουλία με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, (που εορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου) θέλοντας να στηρίξουν το ''Χαμόγελο του Παιδιού'', έναν εθελοντικό οργανισμό, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ο οποίος εδώ και 25 χρόνια βρίσκεται δίπλα σε κάθε παιδί που έχει ανάγκη ή βρίσκεται σε κίνδυνο.

Άμεση ήταν η ανταπόκριση όλων των παιδιών του σχολείου , καθώς γρήγορα συγκέντρωσαν ένα σημαντικό όγκο αγαθών, απαραίτητων για τη διαβίωση κάθε παιδιού, τον οποίο και παρέδωσαν στο ''Χαμόγελο τού Παιδιού''.


6-8 Δεκεμβρίου

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ JUNIOR AMBASSADORS

Προκειμένου οι μαθητές του προγράμματος ''Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου'' να ενημερωθούν για: τη φύση της Ε.Ε, τις αξίες και το θεσμικό της πλαίσιο, το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρακολούθησαν μαγνητοσκοπημένα WEBINARS κατά τη διάρκεια των εβδομαδιαίων συναντήσεων της ομάδας (22 Νοεμβρίου-5 Δεκεμβρίου)

     Η επιμόρφωση συνεχίστηκε ακόμα πιο δυναμικά με την παρακολούθηση των ''ζωντανών'' WEBINARS που πραγματοποιήθηκαν στις 6,7 και 8 Δεκεμβρίου 2021 . Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών(covid 19), η παρουσίαση έγινε διαδικτυακά, όμως το ενδιαφέρον ήταν αμείωτο από την πλευρά όλων των μαθητών. Σ΄ αυτό βοήθησαν σίγουρα οι γνώσεις και η εμπειρία των εισηγητών, οι οποίοι έδωσαν πληροφορίες για το πρόγραμμα, τον ρόλο των Junior Ambassadors και τις δράσεις που μπορούν να αναλάβουν στο σχολείο και στην ευρύτερη κοινότητα 

16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

''Η Ευρώπη του Μέλλοντος μέσα από τα Μάτια των Μαθητών''

Στις 16 Δεκεμβρίου 2021, το Europe Direct ΕΛΙΑΜΕΠ Αττικής , διοργάνωσε ένα συμμετοχικό εργαστήριο για μαθητές Λυκείου με θέμα: «Η Ευρώπη του Μέλλοντος μέσα από τα Μάτια των Μαθητών!»

Μαθητές από 80 σχολεία απ'όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν μεταξύ τους για το πως θέλουν την Ευρωπαϊκή Ένωση ως δρώντα στο διεθνές περιβάλλον, να καταθέσουν τις ιδέες τους για τα βήματα που πρέπει να γίνουν, αλλά και να ακούσουν τις απόψεις των συμμαθητών τους!

Οι μαθητές συζήτησαν ιδέες και προτάσεις για τις εξής θεματικές:

  1. Ισχυρότερη οικονομία, κοινωνική δικαιοσύνη, απασχόληση/εκπαίδευση,

  2. Νεολαία, πολιτισμός, αθλητισμός / ψηφιακός μετασχηματισμός

  3. Ευρωπαϊκή δημοκρατία / αξίες και δικαιώματα, κράτος δικαίου, ασφάλεια

  4. Κλιματική αλλαγή, περιβάλλον/υγεία

  5. Η ΕΕ στον κόσμο / μετανάστευση.

Η οργανωτική ομάδα κατέγραψε τις προτάσεις των μαθητών και μετά το πέρας των συζητήσεων, οι προτάσεις και οι ιδέες των συμμετεχόντων/ουσων θα ανέβουν ανώνυμα στην ειδικά σχεδιασμένη για τη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης πλατφόρμα: https://futureu.europa.eu/?locale=el και θα είναι διαθέσιμες στο ευρύ Ευρωπαϊκό κοινό!


Το σχολείο μας εκπροσώπησε επάξια ο μαθητής της Γ' Λυκείου, Νικόλας Μπαλαντινάκης, ο οποίος είχε την ευκαιρία να επικοινωνήσει διαδικτυακά με νεους απ'ολη την Ελλάδα και να συζητήσει μαζί τους για το πως όλοι τους επιθυμούν η Ευρωπαϊκή Ένωση να εξελίσσεται στο μέλλον.

Ο Νικόλας μας μεταφέρει την εμπειρία του

«Ήταν μια πραγματικά ευχάριστη εμπειρία. Θεωρώ πως έδωσε μία καλή εικόνα σε όλους τους συμμετέχοντες για το πώς, και με ποια κριτήρια σκέφτονται και τα υπόλοιπα νεαρά άτομα. Οι συζήτηση απέδωσε σε ένα αξιοπρεπέστατο βαθμό, καθώς οι ιδέες που διατυπώθηκαν προβλημάτισαν και εντυπωσίασαν τους ίδιους τους ειδικούς που παρευρέθηκαν στο συμβούλιο!»


Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο συνεργατικό εργαστήριο αποτέλεσε τη συνέχεια σεμιναρίων που είχε διοργανώσει ένα μήνα νωρίτερα (2 και 3 Νοεμβρίου) ο ίδιος φορέας για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, το Europe Direct ΕΛΙΑΜΕΠ Αττικής προσκάλεσε μαθητές Λυκείου από σχολεία των οποίων οι εκπαιδευτικοί είχαν συμμετάσχει στα Διαδικτυακά Σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: με θέμα ''Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης: Οι Προτεραιότητες για την Εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ''


δείτε επίσης:

https://futureu.europa.eu/processes/OtherIdeas/f/7/meetings/105766?filter%5Bcategory_id%5D%5B%5D=&filter%5Bcountry%5D%5B%5D=&filter%5Bcountry%5D%5B%5D=grc&filter%5Bdate%5D%5B%5D=&filter%5Borigin%5D%5B%5D=&filter%5Bscope_id%5D%5B%5D=&filter%5Bsearch_text%5D=&filter%5Bspace%5D%5B%5D=&filter%5Btype%5D%5B%5D=&locale=el&page=4


10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022

Συνάντηση μαθητών  
με τον Αντιδήμαρχο Ηρακλείου, 
 Γ. Σισαμάκη.

Ο Αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υπαίθρου και Τουρισμού κ. Σισαμάκης υποδέχθηκε ομάδα μαθητών του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου την Πέμπτη 10/02/2022 στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου στη Λότζια. Οι μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ''Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου'', ενημερώθηκαν για την αποστολή της Ε.Ε. "MISSION 100 Έξυπνες και Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις ως το 2030" .

Ο κ. Σισαμάκης παρουσίασε συνοπτικά τις πρωτοβουλίες του Δήμου Ηρακλείου ώστε να αναδειχθεί η πόλη μας σε μια από τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030, ενώ έπειτα απάντησε σε ερωτήσεις που του απηύθυναν οι μαθητές και έλυσε τις απορίες τους.

Πιο συγκεκριμένα, αρχικά τονίστηκε η αναγκαιότητα βιωσιμότητας του πλανήτη και η σημασία των κλιματικά ουδέτερων πόλεων. Βέβαια, μια σειρά αλλαγών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα. Αλλαγές στην διατροφή, στην αντικατάσταση των αυτοκινήτων με ποδήλατα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην δημιουργία ΄΄έξυπνων΄΄ parking με κατάλληλο λογισμικό, στην διαχείριση φυσικών πόρων, όπου με κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές θα ελέγχεται η κατανάλωση σε ενέργεια τόσο σε δημόσιους χώρους αλλά και σε ιδιωτικούς. Επίσης έγινε αναφορά στην αναβάθμιση του δικτύου μεταφοράς δεδομένων με τη χρήση οπτικών ινών.(203 σημεία,75 χλμ. οπτική ίνα)

Λόγος έγινε και για τα πράσινα καύσιμα, τα οποία θα καταστήσουν δυνατή τη σταδιακή απαλλαγή από τον άνθρακα και θα παρέχουν στο άμεσο μέλλον μια ανταγωνιστική λύση, σε σύγκριση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες. Αυτά τα καύσιμα θα είναι κλιματικά ουδέτερα μέσω της χρήσης ανακυκλωμένου ή βιογενούς CO2 και εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη φάση της παραγωγής τους.

Τέλος, δόθηκε έμφαση στην κυκλική οικονομία (που αποσκοπεί στην αύξηση της αποδοτικότητας των πρώτων υλών, μέσω της χρήσης των υλικών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με παράλληλη ελαχιστοποίηση της χρήσης φυσικών πόρων), στο βιώσιμο τουρισμό και στην μετατροπή της πόλης του Ηρακλείου σε αειφόρο προορισμό. Τα προγράμματα ΄΄εξοικονομώ ΄΄βοηθούν προς την κατεύθυνση της ουδετερότητας,

Βέβαια, τονίστηκε πως η συμμετοχή ολόκληρης της κοινωνίας καθώς και των ιδιωτών και μεταβολές του τρόπου ζωής συνολικά, είναι αναγκαίες για την επίτευξη του εγχειρήματος της κλιματικής ουδετερότητας.

14 Φεβρουαρίου 2022

οι προτάσεις μας προς την ''Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης''

Η Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους Ευρωπαίους πολίτες να συζητήσουν τις προκλήσεις της Ευρώπης και τις προτεραιότητές της. Πολίτες από όλα τα κοινωνικά στρώματα και όλες τις γωνιές της Ένωσης, με τους νέους να έχουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του ευρωπαϊκού εγχειρήματος έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους πάνω σε θέματα που αφορούν το ευρωπαϊκό μέλλον. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν δεσμευθεί να ακούσουν τους Ευρωπαίους και, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, να δώσουν συνέχεια στις συστάσεις που θα διατυπωθούν.

Αξιοποιώντας λοιπόν αυτή τη δυνατότητα συμμετοχής στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης, η ομάδα του προγράμματος ''Σχολεία-Πρέσβεις του ΕΚ'' έκανε προσπάθεια διερεύνησης την έμφυλης βίας και ειδικά της βίας που υφίσταται η γυναίκα. Η ομάδα συγκεντρώθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, στις 14 Φεβρουαρίου. Αφού διευκρινίστηκαν οι όροι: έμφυλη βία, γυναικοκτονία, πατριαρχία, τα παιδιά περιηγήθηκαν στο διαδίκτυο και αναζήτησαν στατιστικά κακοποίησης γυναικών. Συνειδητοποίησαν το μέγεθος του προβλήματος, ενημερώθηκαν για τις πρωτοβουλίες της ΕΕ σχετικά με το θέμα και διατύπωσαν προτάσεις για τον περιορισμό του προβλήματος.

Συγκεκριμένα:

1.η ΕΕ να εφαρμόσει άμεσα τη σύσταση του ΕΚ. να χαρακτηρίζεται κάθε δολοφονία γυναικών με βάση το φύλο ως γυναικοκτονία και να αναπτυχθεί ένα νομικό πλαίσιο για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου. Επίσης, η ΕΕ να αναγνωρίσει τον επιβαρυντικό χαρακτήρα του κινήτρου του «φύλου» αυτού του εγκλήματος και να ορίσει ότι θα πρέπει, να τιμωρείται αυστηρότερα.

2. Ενώ η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης βρίσκεται σε ισχύ από το 2014 ,υπάρχουν κράτη μέλη που δεν την έχουν επικυρώσει ακόμη. Επομένως, άμεσα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να απαιτήσει να εφαρμοστεί η σύμβαση και σε αυτά τα κράτη μέλη.

3.Ευρωπαϊκή εκστρατεία ευαισθητοποίησης όλων των Ευρωπαίων σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Μπορούν να αξιοποιηθούν τα ΜΜΕ και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ιδιαίτερα να προσεχθεί ο ρόλος των ΜΜΕ, τα οποία, συχνά ενισχύουν το γόητρο του θύτη ή, έμμεσα, αποδίδουν ευθύνες στα θύματα . Τα ΜΜΕ οφείλουν να υπόκεινται σε μια κοινή δεοντολογία για το συγκεκριμένο θέμα

4. προβολή των κινημάτων ακτιβισμού που προωθούν την ισότητα και την εξάλειψη της έμφυλης βίας. Με αφορμή τέτοια κινήματα, ενθαρρύνονται άνθρωποι να καταγγείλουν φαινόμενα βίας, ενεργοποιούνται κύματα συμπαράστασης σε όσους έχουν υποστεί κάθε είδους εκφοβισμό.

5. να συνεχιστεί η ύπαρξη τηλεφωνικων γραμμών βοήθειας με αριθμό κλήσης που εύκολα εντυπώνεται στο μυαλό όλων. Έτσι, τα θύματα θα κατανοήσουν ότι πρέπει να μιλούν, να καταγγέλλουν και να δέχεται τη βοήθεια που προσφέρεται ώστε να τιμωρηθεί ο θύτης όπως του αρμόζει.

6. Στήριξη, (οικονομική και κοινωνική) για τις γυναίκες-θύματα, καθώς στην κατ' εξακολούθηση άσκηση ενδοοικογενειακής βίας, η οικονομική εξάρτηση από τον άνδρα αποτρέπει τη γυναίκα από το να απομακρυνθεί από τη νοσηρή κατάσταση που βιώνει στο σπίτι.

7. αμφισβήτηση των έμφυλων στερεοτύπων. Πρέπει να γίνει από τα πρώτα σχολικά χρόνια και από διδάσκοντες που έχουν εκπαιδευτεί σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων και ισότητας.. Να πάψει πλέον η εικόνα του άντρα ως αρχηγού που έχει μεγαλύτερη εξουσία και περισσότερα δικαιώματα.

8. 'Αμεση και αποτελεσματική δράση από τους αρμόδιους φορείς (αστυνομία, δικαιοσύνη...). Συχνά η κωλυσιεργία ή και η απραξία συνεπάγεται την επανάληψη βίαιων πράξεων. Η αντιμετώπιση της κατάστασης προϋποθέτει αρχικά την άμεση παροχή βοήθειας στο θύμα και την απομάκρυνσή του από τον θύτη ή την εξιχνίαση του εγκλήματος


Η ανάρτηση των προτάσεών μας:

https://futureu.europa.eu/processes/ValuesRights/f/12/proposals/257831?locale=el


25 Φεβρουαρίου 2022

Υβριδική διάσκεψη με τον Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου,

κ. Δημήτρη Παπαδημούλη

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία- Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» , την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου στις 12 το μεσημέρι μαθήτριες και μαθητές μας καθώς και εκπαιδευτικοί, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συναντήθηκαν διαδικτυακά σε μια υβριδική διάσκεψη με τον Αντιπρόεδρο του Ε.Κ., κ. Δημήτρη Παπαδημούλη.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές έθεσαν καίρια ερωτήματα για το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και, ιδιαιτέρως, των δικαιωμάτων των γυναικών, με τα οποία ασχολείται αυτόν τον καιρό η ομάδα. Ο Αντιπρόεδρος συζήτησε με προθυμία και προσήνεια για σχεδόν μία ώρα με τις μαθήτριες και τους μαθητές, απάντησε με σαφήνεια στις ερωτήσεις τους, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, κυρίως αυτόν τον καιρό, λόγω του πολέμου, και τόνισε το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στις συνεχείς προσπάθειες για την κατοχύρωση και διαφύλαξή τους εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.  


8 Mαρτίου 2022

Εκδήλωση για την Ημέρα της Γυναίκας

Το 11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, στο πλαίσιο της συμμετοχής στο πρόγραμμα «Σχολεία- Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», διοργάνωσε την Τρίτη 8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα της Γυναίκας, μια υβριδική εκδήλωση για τα στερεότυπα, τα δικαιώματα των γυναικών και τις γυναικοκτονίες. Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από παρουσίαση εργασιών των μαθητριών και μαθητών του προγράμματος, που αναφέρθηκαν στα έμφυλα στερεότυπα από το παρελθόν μέχρι σήμερα, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, ακόμη και στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, αλλά και στα επιτεύγματά τους σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. 

Κεντρικό μέρος της εκδήλωσης ήταν η φιλοξενία της εξαιρετικής συγγραφέως Νίκης Τρουλλινού, αποσπάσματα από έργα της οποίας για τα έμφυλα στερεότυπα διαβάστηκαν από μαθήτρια. Στη συνέχεια, η κ. Τρουλλινού διέτρεξε με τον ρέοντα λόγο της την ιστορία της γυναίκας και των αγώνων της για ισοτιμία, αλλά και έθιξε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες γυναίκες, τόσο στον αναπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο, τονίζοντας ιδιαίτερα το θέμα της γυναικοκτονίας.

 Τέλος, παρουσιάστηκε μουσικό βίντεο, με τίτλο «Γυναικοκτονία»  το οποίο αναφέρεται σε γνωστές γυναικοκτονίες στη χώρα μας, αλλά αφιερώνεται σε όλες τις γυναίκες-θύματα της έμφυλης βίας, βασισμένο στο τραγούδι του Σπύρου Γραμμένου «Το όνομά μου είναι το δικό σου». Για την προσπάθεια μίλησαν μέλη του μουσικού σχήματος «11 & κάτι» που διασκεύασαν το τραγούδι, ενώ την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του και ο ίδιος ο δημιουργός, Σπύρος Γραμμένος.

 Ευχαριστούμε θερμά τους/τις Συμβούλους και τις/τους συναδέλφισσες/-ους που παρευρέθηκαν και, ιδιαιτέρως, την εκλεκτή μας προσκεκλημένη, κ. Νίκη Τρουλλινού, καθώς και τον κ. Σπύρο Γραμμένο.

Μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι ''Γυναικοκτονία'' στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=DTxIkMll13U&list=PLWIeiZ2gEaNd9SnQNfT7dhqIuC3ib2uVL

και την εκδήλωση :

https://www.youtube.com/watch?v=kuk3hyjQww0&list=PLWIeiZ2gEaNcA1siZzr0yOxrqpWcz4lK6

https://www.youtube.com/watch?v=-HIMbnhoNRg&list=PLWIeiZ2gEaNcA1siZzr0yOxrqpWcz4lK6&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=kmJ6yvuAo5Y&t=4s

https://www.youtube.com/watch?v=5BdrI519A_g

δείτε ακόμα κάποιες δημιουργίες των μαθητών:


11 Μαρτίου 2022

Συμμετοχή σε δράση του Γραφείου του Ευρ. Κοινοβουλίου

   Μια ακόμα μαθήτριά μας είχε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχει σε εκδήλωση που αφορά την Ευρωπαϊκή ΄΄Ενωση και την πορεία της στο Μέλλον. Συγκεκριμένα, η Junior Embassador Δόξα Μαρνέλλου, μαθήτρια της Β Λυκείου συμμετείχε στη διαδικτυακή συζήτηση με θέμα "Γυναίκες μετά την πανδημία: οι κυριότερες εξελίξεις, προκλήσεις και νομοθεσία" που διοργάνωσε την Παρασκευή 11 Μαρτίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα .

Πριν από τη συζήτηση υπήρξαν παράλληλες συναντήσεις εκπροσώπων ΜΚΟ, ακαδημαϊκών, φοιτητών, μαθητών, πολιτών και εθελοντών της πρωτοβουλίας Μαζί.eu,οι οποίοι εξέθεσαν τις απόψεις τους πάνω στις ακόλουθες θεματικές:

  • "Ισότητα και διακρίσεις στην εποχή της πανδημίας και βία κατά των γυναικών"
  • "Επανένταξη των γυναικών στην αγορά εργασίας μετά την πανδημία, συνθήκες εργασίας, τηλεργασία"
  • "Γυναίκες-φροντιστές: Ψυχικό φορτίο, εξισορρόπηση καθηκόντων και προσωπικής ζωής, υποστηρικτικές δομές/πλαίσιο"
  • "Γυναίκες στα νησιά: Πρόσβαση στην εργασία, την πληροφόρηση και τις ευκαιρίες, ποιότητα ζωής"
  • "Γυναίκες και δημοκρατία: Συμμετοχή γυναικών στα κέντρα λήψης αποφάσεων, γυναίκες σε θέσεις ευθύνης, συμμετοχή γυναικών στα κοινά"

Αφού οι 5 παραπάνω ομάδες συζήτησαν για μια ώρα συγκεκριμένες διαστάσεις που σχετίζονται με την ισότητα των φύλων, στη συνέχεια, οι συντονιστές των ομάδων αυτών παρουσίασαν εν συντομία τα κύρια στοιχεία και συμπεράσματα των συζητήσεων τα οποία τροφοδότησαν τη συζήτηση μεταξύ των Ευρωβουλευτών:

- Δημήτρη Παπαδημούλη, Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υπεύθυνο για θέματα ισότητας στο Προεδρείο του ΕΚ,

- Ελισάβετ Βόζεμπεργκ, Ευρωβουλευτή, μέλος της Επιτροπής δικαιωμάτων των γυναικών και ισότητας των φύλων, συν-εισηγήτρια σε πρόσφατο ψήφισμα του ΕΚ σχετικά με τις γυναίκες

- Έλενα Κουντουρά, Ευρωβουλευτή μέλος της Επιτροπής δικαιωμάτων των γυναικών και ισότητας των φύλων και συν-εισηγήτρια σε πρόσφατο ψήφισμα του ΕΚ σχετικά με τις γυναίκες.

- Γιάννα Χορμόβα, Γενική Γραμματέα Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων

   Η μαθήτριά μας, Δόξα Μαρνέλλου, συμμετείχε στην τέταρτη ομάδα συζήτησης, "Γυναίκες στα νησιά: Πρόσβαση στην εργασία, την πληροφόρηση και τις ευκαιρίες, ποιότητα ζωής" αποκομίζοντας μια ξεχωριστή εμπειρία, καθώς μοιράστηκε τους προβληματισμούς της πάνω σε θέματα που την αφορούν άμεσα


Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση:

https://www.youtube.com/watch?v=p1O-_kk6_Tc


30 Μαρτίου 2022

Συμμετοχή σε εκδήλωση του Γραφείου Του Ευρ. Κοινοβουλίου

  Δύο μαθήτριες του προγράμματος ''Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρ. Κοινοβουλίου'' η Κωνσταντίνα Δεμέτζου και η Ανθή Κακαβελάκη, μαθήτριες της Γ΄΄   Λυκείου, εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας στην διαδικτυακή συζήτηση με θέμα "Νέοι στα Νησιά: Ευκαιρίες, Προκλήσεις, Προσδοκίες" που διοργανώθηκε την Τετάρτη 30 Μαρτίου, με αφορμή το φετινό Ευρωπαϊκό Έτος το οποίο είναι αφιερωμένο στη Νεολαία, από το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

   Στη συζήτηση συμμετείχαν η ευρωβουλευτής και μέλος της επιτροπής Ανάπτυξης Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο ευρωβουλευτής και μέλος της επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων Κώστας Αρβανίτης, ο ευρωβουλευτής και μέλος της επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας τροφίμων, Πέτρος Κόκκαλης, και η περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, πρώην ευρωβουλευτής και πρώην αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ρόδη Κράτσα.

   Αρχικά, τέσσερεις ομάδες νέων (12-15 ατόμων η κάθε μια) συζήτησαν, υπό το συντονισμό εκπροσώπων των EDICs και με τη συμμετοχή Ευρωβουλευτών σε κάθε ομάδα, κατά την πρώτη ώρα, θέματα ταξινομημένα στις εξής θεματικές ενότητες:   

  • Νέοι και απασχόληση: πρόσβαση στην εργασία, συνθήκες εργασίας, πρόσβαση σε προγράμματα εργασίας και επιμόρφωσης, γεφύρωση του γενεαλογικού χάσματος στην εργασία.
  • Νέοι και δημοκρατία: Συμμετοχή των νέων στα κέντρα λήψης αποφάσεων, συμμετοχή στα κοινά (εκλέγειν και εκλέγεσθαι), παραπληροφόρηση, ριζοσπαστικοποίηση, εθνικισμός.
  • Νέοι, εκπαίδευση και ψηφιακή μετάβαση: Επάρκεια ευκαιριών και τεχνολογικό χάσμα, εκπαίδευση-επιμόρφωση, προοπτικές για επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, η ψηφιακή μετάβαση ως γέφυρα με τη μητροπολιτική χώρα και τον κόσμο.
  • Νέοι και περιβάλλον: Κλιματική αλλαγή, ανακύκλωση, καταστροφή των ακτών, αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος ως παράγοντα ανάπτυξης.

    Στη συνέχεια, κατά τη δεύτερη ώρα, οι Ευρωβουλευτές που συμμετείχαν στις τέσσερεις ομάδες κατέθεσαν τις σκέψεις τους πάνω στη βάση των ευρημάτων που προέκύψαν από τις προηγούμενες συζητήσεις.

   Οι junior ambassadors του σχολείου μας ενθουσιάστηκαν από τη συγκεκριμένη εμπειρία και από τη δυνατότητα που τους δόθηκε να ανταλλάξουν ιδέες με άλλους νέους πάνω σε θέματα κοινου ενδιαφέροντος

Μπορείτε να δείτε την εκδήλωση:

https://www.youtube.com/watch?v=oTPGNFWV19o



Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε